torsdag 19 februari 2009

Sov Gott Farfar!

Fredagen den 13:e gick barnens älskade farfar, min svärfar, "Lolle", hastigt bort från oss! Det har varit en tung vecka, men också en fin, då vi delat härliga minnen och många skratt.

Lolle var en omtänksam människa. Han jobbade som lärare och tyckte om att hjälpa andra. Hans stora intresse, förutom familjen, var musik - och speciellt då Jazz.

När jag tänker på Dig "Lolle", så tänker jag på musik! Jag tänker också på hur du gillade att retas och på hur du gärna spelade en speciell sång, som jag inte tycker om, för att retas lite extra med mig.

Vi saknar dig alla! Tack för allt du gav oss! /KRAM


Musiken har tystnat,
trummans slag har ebbat ut
Musikstycket Du spelade,
har nu kommit till sitt slut
Din melodi var vacker
och texten fylld av skratt
Med minnen av Din tid hos oss
Du skänkt oss en stor skatt
/Maria

"Farfar, vi har inget magiskt pulver, så du kan inte vakna mer!" /N

"Den stjärnan däruppe, den som lyser starkast. Det tror jag är farfar, som tittar ner på oss."/L


1 kommentar:

  1. Hej Maria

    Skänker dig & din familj en värmande tanke. Det är alltid tungt med dödsfall & allra helst när det kommer hastigt & oväntat.
    kramar

    SvaraRadera