fredag 13 mars 2009

Mumsigt!


Tänkte bjuda på ett lätt recept på en MUMSIG glasstårta! (Som dessutom gå snabbt att göra! - Bättre kan det inte bli!) Jag har själv döpt den efter min gulliga vän Jenny, som gav mig receptet - då utan namn!

Jenny är en tjej som alltid bjuder på spännande och härlig mat! Hon är helt makalös på att hitta nya recept och hennes efterrätter vill man alltid ha mer av!

Vi ska ha vänner på middag i morgon kväll, så jag och min lilla tjej ska förbereda tårtan nu i eftermiddag. Den måste stå minst 4 timmar i frysen, innan servering.

Håll till godo!


Jennys mumsiga glasstårta

Du behöver:
En form med löstagbar botten – ca 20 cm i diameter
2 st marängbottnar

Lägg en marängbotten i formen
Vispa 3 dl grädde. Rör sedan ner 1 dl kesella, 2 äggulor, 1 dl florsocker och 1 paket hallon (ca 200gram). Häll smeten ovanpå marängen i formen.
Lägg den andra marängbottnen ovanpå smeten
Täck med plast och ställ i frysen minst 4h

Ta ut tårtan ca 50 min innan servering. Dags att njuta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar