tisdag 5 augusti 2008

Röstresurser

Kl är snart halv åtta och här sitter jag med en kopp kaffe och lyssnar till en "liten sak" med ENORMA röstresurser - vår "granna", nyinköpta TUPP! (Vi har, för all del, köpt en väldigt fin, liten höna också, men hon galer ju inte.) Undrar hur länge han ska hålla på? Han har varit igång i gott och väl 40 min nu. Undrar vad grannarna tänker! Nåja, vi bor ju inte direkt i kvarter, så det ska nog gå bra, men HJÄLP vad högt han hörs!

Hur kom det sig då att vi blev med "fjäderfä", undrar ni kanske.
Jo, en av våra bästa vänner fyllde 40 i helgen och bjöd på fest. Förrutom den "riktiga" presenten ville vi ju gärna busa lite och köpte därför dessa fina hönsfåglat till honom. (De är dvärg höns. En holländsk, färgglad sort, som jag för tillfället glömt namnet på.) De var INTE uppskattade! Fast, min man förälskade sig i dem så fort han såg dem , och det gjorde jag också - så de fick mer än gärna följa med oss hem!

Jodå, nu tror jag bestämt att han tystnat där ute! De fina hönsen befinner sig, tillfälligt , inhysta i vår gamla kaninbur, men min man har redan ritningen klar till vad som kommer att bli: Skånes finanste hönsbur!

Nu ångar du dig säkert allt - din "gamla" 40 - åring? Tack för en jättetrevlig fest, förresten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar