fredag 5 februari 2010

4 små kaninungar

I går kväll när jag kom hem efter en ganska sen kväll på jobbat möttes jag av två väldigt upprymda barn. De stod förväntansfulla och väntade på mig precis innan för ytterdörren och pratade, eller snarare viskade i mun på varandra.
-"Vet du vad vi har mamma, vet du vad vi har"? -"Mamma vet du vad som har hänt! Bella har fått ungar!"

Jodå! Fyra små söta kaninungar har vår kanin Bella fått.(Pappa Hoppe har ju också haft del i saken, såklart!) En som ser ut att bli gråbrun och tre som är vita och melerade, precis som mamma Bella. Jag uppskattar att de är ca 12 dagar gamla - så: Hur de har klarat att överleva i vår utebur nu när det varit ner mot 20 grader minus övergår mitt förstånd.

Nu får vi hoppas på det bästa. Att mamma Bella lyckas ta hand om de små och att vi hittar bra hem åt dem. (Barnen vill såklart behålla dem alla!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar