onsdag 3 december 2008

Önskelista till Tomten

När jag och min bror var små hade vi i vår familj en HÄRLIG tradition: Vi lämnade varje år önskelista till Tomten. Det gick till på så vis att släkten samlades och sedan gick vi gemensamt, utrustade med ficklampor, in i skogen för att lämna våra önskelistor till Tomten. Vi hade nämligen en sådan tur att Tomten, varje år, hängde upp en säck utanför en liten röd stuga i skogen, där man kunde lämna sina önskelistor. Och kan ni tänka er! Varje år, när vi sedan vände hemåt, så såg vi ett litet ljussken i skogen komma närmre och närmre...Det var Tomten som kom för att hämta säcken. Tänk att vi - varje år! -kunde pricka in rätt tidpunkt för när han skulle komma.

Nu är vi vuxna, jag och min bror, men traditionen har vi tagit med oss och vi träffas varje år, hos min bror, för att lämna önskelista till Tomten!

Tack "lillebror" för att du håller traditionen vid liv!

(sön 30/11 - 08: N lämnade "bapparna" till Tomten. Har endast frågat efter dem en enda gång sedan dess. Detta var samma kväll: "Vill ha något att bappa på".)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar